11-11-2011 - Coaching creative companies.

Expertisegebieden: bureaumanagement, bureaustrategie, positionering, productdefiniëring, concretiseren toegevoegde waarde, optimaliseren klantrelaties, acquisitie, financieel management, financiële performance, people management, opleidingsprogramma's, werving en selectie, bedrijfsopvolging, bedrijfsoverdracht, fusies, samenwerkingsverbanden, flexibele organisatie – en nog het één en ander. 

Doelgroepen: in principe alle ondernemers binnen de designbranche, maar vooral:

1) starters
2) gevorderde ondernemers die al een paar jaar buffelen achter de rug hebben en die behoefte hebben aan een nieuwe 'stip op de horizon'
3) ondernemers die hun bureau willen overdragen of verkopen

Voor alle groepen is een eigen aanpak beschikbaar:

1) starters: een basic businessplan (2 werksessies van een dagdeel plus uitwerking); prijsindicatie 1.000 euro (ex BTW) voor BNO-leden
2) gevorderde ondernemers: een compleet businessplan (4 werksessies van een dagdeel plus uitwerking); prijsindicatie 2.000 euro (ex BTW) voor BNO-leden
3) stoppende ondernemers: aanpak en kosten afhankelijk van situatie 

Locatie: geheel Nederland

Peter Boelsma is zo'n 25 jaar actief in de ontwerpwereld. Hij was 6 jaar managing partner van een middelgroot ontwerpbureau en aansluitend actief als designmanager, coach, consultant, troubleshooter en recruiter voor in totaal zo'n 170 design-gerelateerde opdrachtgevers in binnen- en buitenland. Verder was hij actief binnen het Design Management Netwerk en was hij als adviseur, onderwijsontwikkelaar, (gast)docent en trainer betrokken bij tal van design(management)opleidingen. Vanaf begin 2016 doceert Peter het keuzevak 'Design Consultancy Practice' bij IO/TU Delft.