t/m 18-05-2017, De Ontwerpfabriek, Nijverheidsstraat 11, Zwolle, 9.45 - 17.30 uur, Early bird: 65 euro (studenten 35 euro), vanaf 3 april 2017: 85 euro (studenten 50 euro), stichtingprint.nl/agenda/symposium-grafisch-musea/

Symposia over hoe onlosmakelijk grafische vormgeving en musea met elkaar verbonden zijn.

Een museum zonder grafische vormgeving is niet alleen ondenkbaar, maar ook onmogelijk. Overal kom je grafisch ontwerp tegen, van de naam op de gevel en de catalogi in de museumwinkel tot de teksten in tentoonstellingen, de bewegwijzering naar toiletten, garderobe en lift en het educatieve materiaal voor scholen. Tijdens het vierde PRINT-symposium word je meegenomen naar de zogenaamde tempels van kunst en cultuur en zie je hoe onlosmakelijk grafische vormgeving en musea met elkaar verbonden zijn. 

Programma

Tijdens het symposium komen zes sprekers aan het woord die als geen ander verstand hebben van het belang van grafisch ontwerp voor musea. Jelle F. Post spreekt over zijn familiegidsen voor het Rijksmuseum, Enchilada over de huisstijl voor het Scheepvaartmuseum Amsterdam, Atja Apituley van Mijksenaar over de bewegwijzering en routing voor diverse musea, Maarten Meevis van Kinkorn over de rol van grafische vormgeving bij de inrichting van vaste presentaties en tentoonstellingen, Vruchtvlees over het digitale Literatuurmuseum waarmee zij een European Design Award wonnen en Joost Swarte over de inrichting van het Hergé Museum en zijn bijdragen aan diverse tentoonstellingen in binnen- en buitenland.

Tickets

De kaartverkoop loopt via de website van Stichting Print. De kaartverkoop voor het symposium begint op 21 maart a.s. Koffie/thee, lunch en borrel en inhoudelijke informatie over het symposium zijn bij de prijzen inbegrepen.