Transformeren tot designmerk

Dutch Design Awards reikt jaarlijks een Best Client Award uit aan opdrachtgevers die vormgeving strategisch inzetten voor hun organisatie. Brabantia won dit jaar.

Transformeren tot designmerk (reprise)

De Best Client Award ging dit jaar naar Brabantia. De verhalen van Transavia en MultiTankcard, de genomineerden, zijn zeker ook de moeite waard.

Transformeren tot designmerk (reprise)

De Best Client Award ging dit jaar naar Brabantia. De verhalen van Transavia en MultiTankcard, de genomineerden, zijn zeker ook de moeite waard.

Driving Dutch Design

Vier jaar geleden startte Driving Dutch Design: een succesvol programma met een focus op ondernemen voor jonge ontwerpers.

Pronkstukken

Dude start een nieuwe serie, over verzamelen. In de eerste editie Marjan Unger over een ring die een bijzondere plek in haar verzameling inneemt.

De beste tien boekomslagen

Boekontwerper Ron van Roon stelde een top tien samen van bijzondere omslagontwerpen die hem hebben geïnspireerd.

The 'Dikke Van Dale'

Joost Grootens is especially well-known for his atlas designs. The Dikke Van Dale dictionary proves that his methods can be deployed for different types of books. 

De Dikke Van Dale

Joost Grootens is met name gevierd om zijn atlassen. Zijn ontwerp van de Dikke Van Dale bewijst dat zijn aanpak ook toepasbaar is op andere boektypologieën.

Young Designer Award

Viveka van de Vliet interviewde Sophie Hardeman, Tom van Soest en Marius Jopen die alledrie kans maken op de Young Designer Award. 

Smaakmakers

Het CBK Groningen vroeg ontwerpers na te denken over nieuwe toepassingen van de grondstoffen suiker en zout die in de provincie Groningen worden gewonnen en verwerkt door de industrie. 

Design Graduates 2016

Designcriticus Ed van Hinte spitte door het werk van de nieuwste lichting ontwerpers, plaatste alles in perspectief, signaleerde verschillende trends en scheidde kaf van koren.

Design Graduates 2016

Design critic Ed van Hinte dug into the work of this latest crop of designers, put everything into perspective, identified different trends and separated the wheat from the chaff.

Boekenbiz: Das Mag & Vruchtvlees

Het boek is nog lang niet dood, zeker niet als partijen zich met hart en ziel inzetten voor mooie uitgaven. Dude interviewde vier ontwerpers die ook uitgeversactiviteiten ontplooiden.

Book-biz: Das Mag & Vruchtvlees

The book is still far from dead, especially if a variety of parties keep pouring their hearts and souls into making beautiful publications. Dude interviewed three designers who are also involved in publishing.

Book-biz: Salvo Periodics

The book is still far from dead, especially if a variety of parties keep pouring their hearts and souls into making beautiful publications. Dude interviewed four designers who are also involved in publishing.