30-03-2016 - Derde editie van de BNO Packaging Talent Award staat in het teken van dier- en milieuvriendelijke producten.

Na de opdrachten van Marqt, Hooghoudt, Philips en Koopeenkoe.nl van voorafgaande jaren, vraagt De Vegetarische Slager in 2016 aan studenten en jonge ontwerpers om mooie en effectieve verpakkingen voor dit merk te ontwerpen.

De Vegetarische Slager wil dieren bevrijden uit de voedselketen en slaagt daar steeds beter in. Zo kopte The Independent: "Is this the end of meat?" Het merk heeft inmiddels een stevige positie onder de vleesvervangers. De producten van de Vegetarische zijn, ook volgens culinair journalisten en topchefs, niet van echt vlees te onderscheiden. Voor een nieuwe lijn vegetarisch broodbeleg wordt jong talent opgeroepen een vernieuwende verpakkingslijn te ontwikkelen.

Het ingezonden werk wordt beoordeeld door een vakkundige jury van creatieven en marketeers (waaronder de opdrachtgever van 2016). De winnende ontwerpen worden beloond met een onderscheiding en een geldbedrag. De hoofdprijs is € 1.500,- . De prijsuitreiking vindt plaats in oktober tijdens de Dutch Design Week 2016.

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden op packagingtalent@bno.nl. De prijs staat open voor studenten aan ontwerpopleidingen in Nederland en België en ontwerpers die in 2013 of daarna zijn afgestudeerd aan een ontwerpopleiding. Alle informatie, de briefings, de deelnamevoorwaarden voor de prijsvraag in 2016, maar ook de winnaars van de voorgaande jaren, zijn te vinden op bno.nl/packagingtalent.

De BNO Packaging Talent Award is een initiatief van NEXTpack. NEXTpack zet zich binnen de BNO in voor de positie en ontwikkeling van packaging design in Nederland. Aangesloten zijn: Anthem, Brand Candies, Boom Creatives, Brum Design, BTM, DBOD, Design Bridge, Dreamcatch, FLEX/the Innovation Lab, OD, PROUD design, Reggs, Sogood, VBAT, Millford en WAACS.

De prijs wordt ondersteund door Packaging Innovations 2016. 

Downloads

Logo BNO Packaging Talent Award

Logo De Vegetarische Slager

BNO Packaging Talent Award campagne beeld