Uit het juryrapport Dutch Design Award 2010:
"Markante en functioneel vormgegeven integratie van motor en elektronica in deze eerder nooit zo uiterst doelmatig ontworpen boegschroefbehuizing.
Stoere scheepskapiteins kunnen er smakelijk om lachen. Wie goed vaart, kan goed manoeuvreren en heeft daarom geen boegschroef nodig, vinden ze. Dat neemt niet weg dat de boegschroef een belangrijk onderdeel is om het navigeren bij lage snelheden te vereenvoudigen. Je stuurt sneller en secuurder, gemakkelijker dus veiliger.
De boegschroef is geplaatst in een tunnelbuis in de voorsteven (boeg) van het schip. De schroef, uitgevoerd in kunststof met 6 schoepen, kan in twee richtingen draaien en levert zo een 'stuwstraal' naar bakboord of stuurbord. Dit is handig bij het manoeuvreren in krappe ruimtes of bij sterke wind. De benodigde stuwkracht wordt voornamelijk bepaald door de vorm en afmetingen van het bovenwaterschip.
Craftsman Marine levert een range van elektrische boegschroeven met een stuwkracht van 35 kgf tot 170 kgf voor 12 en 24 V, met bijpassende afgeronde behuizingen.
En ook hier blijkt de kracht van een eerder alleen vanuit de technologie bepaalde vormgeving. Anders dan bestaande boegschroeven is de bewegende mechanica omsloten door een simpele behuizing, wat het apparaat er minder machinaal laat uitzien en het een 'schone' vormgeving geeft".