Het vertellen van een verhaal

Daar waar de vorige (oude) versie van de website gericht was op het informeren van het publiek over ‘het project de brandgrens’, is de nieuwe erop gericht om ‘het verhaal van de brandgrens’ te vertellen. Centraal op de website staan 6 achtergrondartikelen die de geschiedenis van Rotterdam in de Tweede Wereldoorlog laten zien. Van bombardement tot en met de wederopbouw. Door met bewegend beeld, fotografie en een ruime/rijke tekstopmaak te werken, leest de website als een spannend (multimediaal) boek.


Unieke content

Naast de achtergrondartikelen, kun je op de website ook via een interactieve kaart van Rotterdam foto’s en filmpjes bekijken. Omdat de brandgrens een geografisch gebied is, is dit een belangrijk instrument om de bezoeker de omvang en impact van het bombardement te laten ervaren. Ook zijn er 10 video-interviews van ooggetuigen te bekijken: de échte verhalen vanuit verschillende perspectieven. Deze interviews zijn van grote waarde omdat met het verstrijken van de tijd de ooggetuigen steeds schaarser worden.


Sterkere uitstraling, betere positionering

We hebben op de vernieuwde website van de brandgrens het initiatief meer als een merk neergezet. De huisstijl is steviger geworden door het beeldgebruik, een karakteristiek lettertype en kleine aanpassingen in het beeldmerk. Het initiatief krijgt daarmee meer gewicht.

Bekijk brandgrens.nl
Bekijk meer cases op Zicht.nl