Donner als alternatief

Als je de concurrentie aan wil gaan met een van de grootste retailers van Nederland moet je wel wat te bieden hebben. We zijn het project daarom begonnen met een strategische sessie om te definiëren waar Donner zich mee zou kunnen positioneren. De nieuwe webshop onderscheidt zich zowel in belevingsfactoren met karakteristiek en persoonlijk, als ook in harde USP’s zoals snelle levertijd, eigen voorraad en gratis verzending vanaf 15 euro. De uitdaging was om dit onderscheid duidelijk zichtbaar te maken op de site.


Geavanceerde back-end technologie

Aan de achterkant communiceert de webshop via een API razendsnel met de geavanceerde voorraadbeheer- en order handling software van TITE-LIVE. Voor de verrijking van de data, het aanmaken van landingspagina’s en het toevoegen content pagina’s wordt een maatwerk CMS toegepast dat we ontwikkelden op basis van het Symfony framework. De keuze voor deze oplossing biedt Donner veel flexibiliteit, ook m.b.t. alle gewenste toekomstige uitbreidingen.


SEO optimized

We hebben bij de ontwikkeling van de webshop veel aandacht besteed aan de vindbaarheid. Naast dat alle pagina’s in het aanbod geïndexeerd worden, hebben we uiteraard ook gezorgd dat de producten optimaal geïndexeerd worden door het toepassen van JSON-LD structured data markup.


Succesvolle samenwerking met Mailplus

Voor de klantmailings maken we gebruik van de mailings software van Mailplus. Met de Donner webshop heeft Zicht in September 2016 een Mailplus partner award gewonnen.

Bekijk donner.nl
Bekijk meer cases op Zicht.nl