Salon du Trezo kwam bij ons terecht met de vraag voor een nieuwe visuele identiteit. Opgericht in 1938 door Lowie Kleeven, heeft Salon du Trezo een lange geschiedenis in het kappersvak. De salon is al lange tijd in het bezit van de familie en wordt nu overgedragen aan de derde generatie. Met deze transitie waren ze klaar voor een grote verandering. In dialoog hebben we een aansluitende visuele stijl ontwikkeld die duurzaam en gemakkelijk uit te breiden is.


Resultaten
Een belangrijke randvoorwaarde vanaf het begin was het behouden van huidige klanten, maar tegelijkertijd nieuwe mensen aanspreken. We hebben een visuele stijl ontwikkeld die zowel professioneel als gastvrij oogt. De reactie vanuit de doelgroep was zeer positief. Zowel de huidige als potentiële nieuwe klanten reageerden goed op de nieuwe stijl. Het resultaat was dat de aanloop van nieuwe mensen sterk gegroeid is.


Concept
Met de nieuwe identiteit visualiseren we de doelen en de visie van de nieuwe generatie. Salon du Trezo wilde een wereldse en 'boutique mode' uiterlijk hebben. Een identiteit die overeenkomt met de hoge kwaliteit van de salon.

Toename van diensten
De responsieve website maakt het gemakkelijker om een afspraak te boeken en is uitgegroeid tot een nuttige tool die in de salon zelf gebruikt wordt. Naast knippen en stylen zijn workshops en make-up nieuwe focuspunten van Salon du Trezo geworden.

Foto's door Anouk van Kalmthout

 

Huisstijl ontwerp, Grafisch ontwerp, Visuele identiteit, Communicatie ontwerp, Design