Voor de tagline naast de titel LAUNCH hebben wij gekozen voor twee ogenschijnlijk simpele woorden: ‘THIS IS’. Verraderlijk in hun eenvoud, krachtig in hun diepgang. Deze twee woorden kondigen een boodschap aan en hebben zowel de eigenschappen van relevantie en evidentie/ eerlijkheid in zich. De twee bovenstaande kern-waardes zijn in de eerste concept-meeting als uitgangspunt gekozen voor de invulling van de complete campagne. 

Relevant – Visuele Vertaling: Black and White
Zwart/wit is een tijdloze kleurstelling die niet verdreven is door nieuwere (kleur) technieken. Net als kunst en ontwerp zal het nooit overbodig raken, maar juist meegroeien. Altijd relevant, nooit aan de vluchtigheid van trends onderhevig. 


Honest – Visuele vertaling: The Unbrand
Communiceren in alle eerlijkheid, zonder iets te suggereren. Door middel van neutrale lettertypes, gebruik van enkel kern-vormen en het strippen van alle onnodige aankleding laten we enkel de essentie zien.  


Relevant – Visuele Elementen:
De Glow Cirkel
De cirkel symboliseert focus, de student in het middelpunt, de academie, het idee, de plaats waar alles samen komt. De glow is de impact en de invloed naar buiten toe, de omgeving. 


Honest – Visuele Elementen: Herhaling
Door het gebruik van gelaagde elementen leggen we de nadruk op het moment. Het is een symbool voor de basis die je meekrijgt op de academie en is het fundament voor je LAUNCH naar de toekomst. Het refereert naar het zetten van nieuwe stappen, ontdekkingen en het bouwen op opgedane kennis.

Leren doe je door herhaling. Met vallen en opstaan, maken van fouten en opnieuw proberen kom je verder. 

 

Digital design, expositie design, grafisch ontwerp, campagne, identiteit