02-07-2014 - Dutch Designers Magazine, verschenen 5 juli 2014

Het eerste nummer van Dude, Dutch Designers Magazine. Harald Dunnink bijt hierin het spits af als 'dude' die voldoet aan het ideaalbeeld van de creatieve ondernemer van nu.

Harald Dunnink

Harald Dunnink (1981) is oprichter en creatief directeur van Momkai. Het Amsterdamse digitaal ontwerpbureau kenmerkt zich door een mix van creatieve dwarsheid en zakelijkheid. Met aansprekende namen als Nike, Red Bull, Bugaboo, G-star en De Correspondent in de portefeuille en een trits prijzen op zak kan het bureau met recht succesvol worden genoemd.

 

'GROEI IS EEN
VREEMDE MAATSTAF'

Harald Dunnink (Momkai)

 

In Dude vertelt Harald Dunnink over ondernemerschap, de studio en het team dat hij opbouwde, zijn drang tot perfectionisme en mede-ondernemerschap in de Correspondent. Ook stelt Dunnink je voor aan zes illustratoren wiens werk hij bewondert en vroeg hij beeldredacteur Sterre Sprengers een column te schrijven over het indrukwekkende project 'Infra' van fotograaf Richard Mosse.

Continued

Hoewel Harald Dunnink geen grote problemen ondervindt bij het verenigen van creativiteit en zakelijkheid in zijn ontwerppraktijk, is dat voor veel andere ontwerpers een stuk lastiger. Meer hierover in het artikel 'Battle of the Souls'. Verder in deze Dude de carrière van Pieke Bergmans, 'do's and don'ts' in het onderhouden van de relatie met je klant, het onderzoek rond ontwerpen voor gedragsverandering 'Touchpoints' en Design Agency of the Year R2 Design.

Dude is een uitgave van de BNO. Dude is gratis voor leden, maar ook te koop voor niet-leden.
Meer informatie ›