26-06-2015 - Dutch Designers Magazine, uit op 27 juni 2015

Het vijfde nummer van Dude, Dutch Designers Magazine, waarin Anne Miltenburg het heeft over sociaal ondernemerschap en de rol die daarbij is weggelegd voor merkstrategie, branding en design.

Anne Miltenburg
'Mensen snappen nu dat sociaal ondernemerschap een soort derde weg is, die veel potentie in zich heeft.', zegt Anne Miltenburg (1981). Met regelmaat stelt ze zichzelf de vraag waar voor haar de meest steile helling ligt en waaruit ze de meeste waarde voor zichzelf en voor anderen kan halen. Als gevolg daarvan heeft haar carrière al verschillende wendingen genomen.

 

'HET IS DE DRIE-EENHEID
VAN BUSINESS, SOCIAL
EN DESIGN WAAR IK ME
PRETTIG BIJ VOEL'

Anne Miltenburg

 

In Dude vertelt Anne Miltenburg hoe zij als reizende merkontwikkelaar onder de vlag van The Brandling overal in de wereld op locatie changemakers ondersteunt met strategie en branding. Ze legt uit waarom ze geen typische ontwerper is en stelt dat het tijd is het 'binaire denken' achter ons te laten en er behoefte is aan meer hybride talenten. In Dudelicious geeft ze een podium aan zes sociaal ondernemers die hun zakelijk instinct inzetten om de wereld te verbeteren.

Continued
Op basis van onderzoek, praktijkervaring en tientallen tests heeft Anne Miltenburg een eigen model ontwikkeld, het Brand Strategy Canvas. Hiermee bepaalt ze met klanten welke producten en diensten moeten worden ontwikkeld. In het hoofdartikel wordt onderzocht in hoeverre ontwerpers theorie, modellen, methoden en tools gebruiken in hun werk of om opdrachtgevers over de streep trekken.

 

BRANDING TOOLKIT 
FOR CHANGEMAKERS

De crowdfundingcampagne voor de toolkit
uit Anne Miltenburg's interview is gestart.
Steun sociaal ondernemerschap en ontvang
het Brand Thinking Canvas als beloning.

Naar kickstarter ›  

 

Verder in deze Dude onder andere de carrière van Sander Brouwer, het antwoord op de vraag hoe je ervoor kunt zorgen dat je ontwerp deel uit maakt van prior art, het vlasproject van Christien Meindertsma en de stoel die zij uit het gewas ontwikkelde voor Label/Breed, het in Amsterdam gevestigde Britse bureau Smörgåsbord en Guusje en Floris Kaayk.

Dude is een uitgave van de BNO. Dude is gratis voor leden, maar ook te koop voor niet-leden.
Meer informatie