24-06-2016 - Dutch Designers Magazine, uit op 25 juni 2016

Het negende nummer van Dude, Dutch Designers Magazine, waarin Rosa Koolhoven vertelt over haar vliegende freelancecarrière, de vervagende grenzen tussen werk en privé, empowering women in de creatieve industrie en de wens meer werk onder eigen naam te maken.

Rosa Koolhoven
Ze woont in Londen, reist de hele wereld over en sinds ze als freelance designer op LinkedIn staat wordt Rosa Koolhoven overstelpt met aanbiedingen van recruiters. De afgelopen jaren zat ze slechts drie weken ongewenst zonder werk. 


'HET VOELDE VREEMD
DOELEN VAN EEN ANDER
NA TE STREVEN'

Rosa Koolhoven

 

Rosa Koolhovens dynamische bestaan is een bewuste keuze, net als haar motto 'full price or free'. Of ze meer digital of graphic designer is houdt haar niet zo bezig. Wel heeft ze een bijzondere interesse voor digitale projecten die een connectie hebben met de echte wereld en volgt ze verschillende female design artists op Instagram.

Continued
Zwartkijkers zien in het bloeiende zzp
'erschap een vorm van verborgen werkeloosheid. Toch zegt 85 procent van alle zelfstandigen uit overtuiging voor zichzelf te werken en niet in loondienst. In het hoofdartikel de zzp'er als de happy single van de arbeidsmarkt.  

Verder in deze Dude onder andere sieraadontwerper Merrel Westhoff, het Zweedse ontwerpbureau Tomorrow Machine, wat ons opviel in Milaan, public relations: een must of een moetje en het samenwerkingsproces rond het ontwerp van het nieuwe woordmerk van Den Haag.

Dude is een uitgave van de BNO. Dude is gratis voor leden, maar ook te koop voor niet-leden.

Meer informatie ›