03-05-2017 - Brouwers special edition IPA bier vormt de uitdaging voor de Packaging Talent Award 2017.

Na de opdrachten van Marqt, Hooghoudt, Koopeenkoe.nl, Philips en De Vegetarische Slager van voorafgaande jaren, vraagt Albert Heijn in 2017 aan studenten en jonge ontwerpers om een verpakkingsdesign voor het Brouwers special edition IPA biertje.

De opdracht

Afgelopen juni 2016 introduceerde Albert Heijn het merk Brouwers, een pilsener met een nieuwe smaak en een nieuwe identiteit. Nu, een jaar verder, wil Albert Heijn het Brouwers assortiment uitbreiden met een nieuwbiertje: IPA - India Pale Ale. De deelnemers van de BNO PTA 2017 hebben de opdracht om een nieuw verpakkingsdesign te ontwikkelen en deze identiteit te vertalen naar het etiket, dop, 6-pack, 0,33 cl blikje en de bijbehorende krimpfolie. 

Jury, prijzen en uitreiking

Het ingezonden werk wordt beoordeeld door een vakkundige jury van creatieven en marketeers (waaronder Albert Heijn). De winnende ontwerpen worden beloond met een onderscheiding en een geldbedrag. De hoofdprijs is 1500 euro. De prijsuitreiking vindt plaats in oktober tijdens de Dutch Design Week 2017.

Aanmelden

Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden op packagingtalent@bno.nl. De prijs staat open voor studenten aan ontwerpopleidingen in Nederland en België en ontwerpers die in 2014 of daarna zijn afgestudeerd aan een ontwerpopleiding. Alle informatie, de briefings, de deelnamevoorwaarden voor de prijsvraag in 2017, maar ook de winnaars van de voorgaande jaren, zijn hier te vinden.

Over de BNO Packaging Talent Award

De BNO Packaging Talent Award is een initiatief van BNO NEXTpack. Dit platform zet zich binnen de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers in voor de positie en ontwikkeling van packaging design in Nederland. Aangesloten zijn: Anthem, Bowler & Kimchi, Brum Design, Bataafsche Teeken Maatschappij, dBOD, Design Bridge, FLEX/design, Millford, PROUDdesign, Reggs, Snow Donuts, SOGOOD en VBAT.

De prijs wordt ondersteund door Packaging Innovations/Easy Fairs.