De Bijenkorf is hét toonaangevende warenhuis dat met passie voor de klant ieder bezoek tot een belevenis maakt. In opdracht van de Bijenkorf en de Free Record Shop Holding (i.s.m. studio Fanagalo) is een nieuw ‘shop-in-shop’ concept ontworpen voor de warenhuizen van de Bijenkorf.

Het betreft een nieuw concept voor de entertainment-afdelingen waar cd’s, dvd’s, blu-ray’s en games worden verkocht. Visuals, (stock)-fotografie, signing en productpresentatie zijn in het creatieve concept en de uitvoering afgestemd op de identiteit van de Bijenkorf: karakter, kwaliteit, een ruim assortiment en een aantrekkelijke prijs. Daarbij is rekening gehouden met belangrijke merkwaarden als klantgerichtheid, inspiratie en stijlvol.

De eerste implementatie heeft plaatsgevonden in de Bijenkorf Utrecht en zal de komende maanden verder uitgerold worden in de overige Nederlandse flagshipstores Amsterdam, Rotterdam en Den Haag en de mediumstores Amstelveen, Arnhem, Eindhoven, Enschede en Maastricht.

De Bijenkorf is sinds begin 2011 onderdeel van de Selfridges Group Limited, dat naast de Bijenkorf de internationale premium warenhuizen Selfridges, Brown Thomas en Holt Renfrew in haar portfolio beheert.

grafisch ontwerp, interieurontwerp, retail