Steven Sterk koopt van kleine en grote uitgeverijen partijen boeken op, prijst die af en brengt ze opnieuw in de handel voor een lagere prijs. Ramsj heet dat in het vakjargon. Steven Sterk heeft zich ontwikkeld tot de belangrijkste speler in het hogere segment van de markt.

De opdracht: Zorg voor een nieuwe visuele lijn die het principe van ramsj uitdraagt, maar tegelijkertijd stijlvol is. Bouw daarbij een webshop waarbij de de interne processen waar mogelijk worden geautomatiseerd en de online verkoop wordt gefaciliteerd en uitgebreid.

Een miljoen boeken
Vanuit het magazijn in Gorredijk worden de ruim 1 miljoen boeken met behulp van aanbiedingen doorverkocht aan boekhandels, particulieren, museumwinkels, kookwinkels, de Bijenkorf en bol.com

Versnelde workflow
Het logistieke proces werd geanalyseerd en vertaald naar een geautomatiseerde workflow die forse tijdswinst op de werkvloer oplevert.

Via het WordPress CMS i.c.m. WooCommerce hoeven slechts nog een fractie van de handelingen worden uitgevoerd. Facturen en pakbonnen worden gegenereerd en afhankelijk van afmetingen en gewichten worden via PostNL (API) automatisch track&trace labels op de pakbon gegenereerd.

Vijf maal per jaar verschijnt er een ramsjkrant met de aanbieding van nieuwe titels.

BW H ontwikkelde een geautomatiseerd systeem waarbij de krant met 130 boeken en al zijn gegevens vanuit excel wordt gegenereerd naar een gedrukte versie en een (responsive) digitale versie. Hierna behoeft de vormgeving slechts nog ‘finetuning’. Een efficiënte integratie van on- en offline.