01-04-2016 - Dutch Designers Magazine, uit op 2 april 2016

Het achtste nummer van Dude, Dutch Designers Magazine, waarin Arian Brekveld vertelt over zijn vak, de kwaliteitseisen die hij stelt, het belang dat hij hecht aan een goede relatie met zijn opdrachtgever en zijn bijzondere samenwerking met Hella Jongerius.

Arian Brekveld
Spectrum Design, Royal Delft, Imperfect Design en Montis, het zijn de Nederlandse merken waarvoor productontwerper Arian Brekveld op dit moment werkt. 'Als je er oog voor hebt kun je in elk bedrijf prachtige ideeën opdoen. Je moet gebruikmaken van beschikbare kennis en mogelijkheden.'


'IK KAN GOED ZIEN WAT
EEN MERK KAN, WAAR HET
VOOR STAAT EN HOE
HET ZOU KUNNEN ZIJN'

Arian Brekveld

 

In zijn werk streeft Brekveld naar heldere vormen en ingetogenheid, staat kwaliteit voorop en is esthetiek misschien wel belangrijker dan functie. Hij blijft graag persoonlijk betrokken bij alle stappen in het ontwerpproces en wil uit eerste hand kunnen begrijpen wat er wel en niet kan worden gemaakt en waarom. Brekvelds betrokkenheid is groot, maar op zijn beurt verwacht hij ook veel van zijn opdrachtgevers.

Continued
Designlabels. Iedereen weet wat het zijn,
maar een eenduidige definitie is niet simpel te geven omdat mentaliteit, motivatie, keuzes en manier van werken verschillen. Ook ontwerpers volgen hun eigen pad in designlabelland. In het hoofdartikel een 'guided tour' door het levendige en gevarieerde Nederlandse labellandschap.

Verder in deze Dude onder andere vier ontwerpers over hun stage bij Studio Dumbar en de invloed van deze periode op hun verdere professionele leven, de Londense ontwerpers Jay Osgerby en Edward Barber, een minicursus designloodsen, Droog Designs Socialcities.org en de succesvolle samenwerking van Mirabeau en KLM.

Dude is een uitgave van de BNO. Dude is gratis voor leden, maar ook te koop voor niet-leden.
Meer informatie ›